En kund vill vanligtvis bekanta sig med terapeuten så bra som möjligt innan hen gör ett val. Fyll i profilens olika delar så uttömmande som möjligt, men var kortfattad. Ge en kort beskrivning av din utbildning och arbetslivserfarenhet. Vänligen välj även några speciella områden eller metoder som är tillgängliga för dig. Kom ihåg att lägga till dina kontaktuppgifter så att kunderna enkelt kan nå dig.
Profilbeskrivning är platsen där du kan ge kunderna en bättre beskrivning av din personlighet och hur du arbetar. I beskrivningen kan du berätta om vilka typer av människor du vill hjälpa och vilka typer av problem du är specialiserad på att hantera. Du kan läsa fler instruktioner om hur du kan skapa en profilbeskrivning längre fram i denna artikel i avsnittet "Beskrivningstext".
Du kan skriva terapeutens profil på tre språk: finska, engelska och svenska. Vi rekommenderar att du översätter fritextfälten för att säkerställa att din profil kommer att betjäna kunder som använder olika språk. Om du kan fler språk, nämn detta i din profil. Kunder kanske letar efter terapeuter som kan kommunicera på sitt modersmål.
Du kan välja nyckelord som beskriver dina tjänster och specialiteter. Om du till exempel är specialiserad på att behandla ångest eller relationer, använd dessa nyckelord i din profil. Nyckelorden hjälper kunderna att förstå vilken typ av saker du har arbetat med tidigare och kan ge dem en anledning att välja dig som sin terapeut. Nyckelord kan också hjälpa din profil att bli mer synlig i internetsökningar.
En kvalitetsprofilbild gör din profil perfekt. Du kan läsa fler instruktioner om hur du väljer bild i avsnittet "Profilbild" på den här bloggen. Utöver profilbilden kan du även lägga till andra bilder från din reception, enheter och instrument eller arbete.
En kvalitets beskrivningstext är en viktig del av en personligt varumärke och närvaron på webben. Det erbjuder en möjlighet att presentera dig själv, dina styrkor och din expertis för potentiella kunder. Profilbeskrivningen är det första om dig som folk kommer att läsa när de tittar på din profil. Det kommer att ge kunderna deras första intryck av dig och kommer att bidra till att skapa en bild av vem du är och vilken typ av tjänster du erbjuder.
Kom ihåg att profilbeskrivningen kan uppdateras vid behov. Håll det informativt, inspirerande och professionellt så att det lockar rätt sorts kund och hjälper dig att sticka ut bland dina konkurrenter.
En noggrant vald profilbild kommer att humanisera din profil och göra den lättillgänglig. Enligt studier gjorda på läkarprofiler tittas en profil med bild på upp till dubbelt så ofta som en profil utan bild. En kvalitetsbild kan vara en avgörande faktor för varför en kund väljer just dig istället för de andra alternativen.
Välj en bild av hög kvalitet, där du kan ses tydligt. Se till att bilden är väl upplyst och skarp. Observera att ditt ansikte syns tydligt på bilden. Du kan få bra ljus genom att ta bilden framför ett fönster vid middagstid. Naturligt ljus är vanligtvis bättre än artificiellt ljus men undvik direkt solljus. Välj en tydlig och lugn bakgrund för bilden. Vi rekommenderar att du undviker att använda färgglada eller röriga bakgrunder, eftersom de kommer att dra kundernas uppmärksamhet från dig.
Välj en bild som representerar en professionell stil och passar ditt område eller den målgrupp du letar efter. Innan du tar bilden, reflektera över i vilken typ av stil du vill kommunicera till dina kunder. Ditt uttryck har en stor roll i bilden, eftersom det kommer att förmedla ett budskap om din personlighet och attityd. Välj en bild där du ler naturligt.
Se till att din profilbild är uppdaterad och matchar hur du ser ut just nu. En daterad eller suddig bild kan skapa otrygghet eller misstro hos kunderna.
För att få mer trafik till din profil är det viktigt att göra det så enkelt som möjligt för rätt klienter att hitta dig. Detta kan underlättas avsevärt genom att spela in en kort introduktionsvideo. Att låta potentiella klienter se hur du arbetar, din personlighet och miljö kan vara avgörande för om de bokar en tid med dig eller någon annan. Dessa videor finns tillgängliga på din profil och i sökresultaten.
Att spela in en video är mycket enkelt! Ta bara din telefon, byt till främre kameran och spela in en kort (max 60 sekunder) video där du beskriver dig själv och dina metoder. Se till att du spelar in videon vertikalt!
Att ladda upp videor är lätt. Gå till din profil och klicka på "Hantera videor"-knappen. Här kan du välja filen att ladda upp. När uppladdningen är slutförd är du klar! Om du vid någon tidpunkt skulle vilja inaktivera denna video utan att radera den, kan du ställa in den som opublicerad. Endast du kommer att kunna se den.
Sökmotoroptimering (Search Engine Optimization, SEO) är en process där webbplatsens synlighet förbättras i sökmotorsökningar. Syftet är att optimera webbplatsen på ett sätt som gör att den bättre matchar användarnas sökningar och sökmotorernas algoritmer.
Sökmotoroptimering inkluderar olika strategier och tekniker som undersökning och användning av sökord, innehållsoptimering, förbättring av webbplatsens tekniska struktur, länkning och förbättring av användarvänligheten.
Ett sätt att förbättra synligheten är att använda länkning på följande sätt:
För att förbättra din synlighet i sökmotorer är det viktigt att andra webbsidor länkar till din. Externa länkar fungerar som en stark signal till sökmotorer om att sidan är pålitlig och användbar. Sökmotorer betraktar sådana länkar som rekommendationer, och de kan förbättra din sidas synlighet. Lägg till en länk till din Nordhealth.fi-profil på din egen hemsida för att maximera synligheten för din profil.
Använd sociala medier för att länka till din sida. Dela innehåll på sociala medier och inkludera en länk till din profil på Nordhealth.fi. Detta kan leda till fler delningar, kommentarer och länkar, vilket kommer att förbättra din synlighet på sökmotorer. Sökmotorer indexerar också innehåll i sociala medier, och delade länkar kan hjälpa ditt innehåll att få bättre synlighet i sökresultaten.