Integritetspolicy för användare av Nordhealth.fi-tjänsten

I denna integritetspolicy beskrivs hur Nordhealth Oy behandlar personuppgifter för användare av tjänsten Nordhealth.fi.

Senast ändrad 5.2.2024

Introduktion

I denna integritetspolicy används följande termer:

Kund: terapeuter och andra hälso- och sjukvårdsprofessionella samt företagskunder som är kunder till Nordhealth.

Slutanvändare: kunder till Nordhealths kunder, såsom patienter.

Slutanvändarens information: personuppgifter som definieras i avtalet mellan kunden och Nordhealth, exempelvis patientdata.

Tjänst: Söknings- och bokningstjänst på Nordhealth.fi.

Tjänstens användare: alla som besöker tjänsten eller använder tjänsten.

Denna integritetspolicy gäller inte för kunder eller slutanvändare. Vi behandlar slutanvändares information på våra kunders vägnar som en personuppgiftsbiträde. Om du är en slutanvändare och har frågor om hur vår kund behandlar dina uppgifter eller vill utöva dina rättigheter avseende dessa uppgifter, måste du kontakta kunden som du har bokat tid hos.

Integritetspolicyn för kunder finns här

1. Registrator

Nordhealth Oy (FO-nummer 2162673-1)

Aleksanterinkatu 30-34

00100 Helsinfors Finland

Tel. +358 19 425 1610

(senare "Vi")

2. Kontaktinformation

Epost:

dpo@nordhealth.com

3. Vad är syftet och den rättsliga grunden för behandlingen av personuppgifter?

Syftena med behandling av personuppgifter är:

  • att tillhandahålla våra tjänster och produkter samt uppfylla kontrakt och andra löften och förpliktelser för att genomföra kontraktet,
  • att underhålla kundrelationer, skicka kundkommunikation och tillhandahålla kundsupport baserat på våra legitima intressen,
  • att utveckla våra tjänster och produkter baserat på våra legitima intressen,
  • att övervaka och analysera ditt onlinebeteende för att utveckla vår tjänst baserat på våra legitima intressen,
  • att förebygga och åtgärda fel, säkerhetsproblem och tekniska problem i vår tjänst baserat på våra legitima intressen,
  • att förhindra missbruk av vår tjänst baserat på våra legitima intressen,
  • riktad reklam på våra webbtjänster och andra tjänster och produkter med ditt samtycke.

4. Vilka uppgifter behandlar vi?

Vi behandlar följande personuppgifter i samband med tjänsten:

  • namn, personnummer och kontaktuppgifter (såsom e-postadress och telefonnummer)
  • uppgifter samlade genom cookies och formulär såsom språkval, webbläsare och enhetstyp, IP-adress, surfande land, operativsystem, sökord och information om aktivitet på sidan.

5. Varifrån mottar vi uppgifter?

Personuppgifter samlas in direkt från dig när du använder tjänsten.

6. Till vem lämnar vi ut uppgifter och överför vi uppgifter utanför EU eller EES?

Vi lämnar inte ut registeruppgifter till tredje part. Vi använder underleverantörer som behandlar personuppgifter åt oss. Uppgifterna finns inom EU men vid driftstörningar kan information såsom kommunikations- och loggdata överföras utanför EU/EES till supporttjänstleverantörer. Om personuppgifter överförs utanför EU/EES säkerställer vi att överföringen sker i enlighet med EU-kommissionens adekvatbeslut eller standardavtalsklausuler.

7. Hur skyddar vi uppgifterna och hur länge lagrar vi dem?

Endast anställda som i sitt arbete har rätt att behandla uppgifter har tillgång till systemet som innehåller personuppgifter. Uppgifterna är tekniskt skyddade. Åtkomst till data kräver adekvata rättigheter. Obehörig användning förhindras också av brandväggar och tekniskt skydd. Endast namngivna personer har rätt att behandla och underhålla informationen. Anställda är bundna av tystnadsplikt. Datasystemet säkerhetskopiares på ett säkert sätt och kan vid behov återställas. Säkerhetskontroller utförs regelbundet. Vi lagrar uppgifter enligt tillämplig lagstiftning. Vi utvärderar regelbundet behovet av lagring av uppgifter med beaktande av tillämplig lagstiftning. Dessutom vidtar vi rimliga åtgärder för att säkerställa att registret inte innehåller inkompatibla, föråldrade eller felaktiga personuppgifter med beaktande av behandlingens syfte. Vi korrigerar eller raderar sådan information omedelbart.

8. Vilka är dina rättigheter som registrerad?

Du har rätt att granska dina personuppgifter och erhålla en kopia av personuppgifterna samt rätt att kräva rättelse eller under vissa förutsättningar borttagning av uppgifterna. I den mån behandlingen baseras på samtycke har du även rätt att återkalla eller ändra ditt samtycke. Återkallande av ditt samtycke påverkar inte lagligheten av behandlingen som skett före återkallandet av samtycket.

Under vissa omständigheter har du rätt att överföra uppgifter från ett system till ett annat eller att begära att behandlingen av dina uppgifter begränsas.

Du har också rätt att av särskilda skäl motsätta dig behandlingen av dina personuppgifter när behandlingen baseras på ett legitimt intresse. I din begäran måste du specificera det särskilda skäl som grundar din invändning mot behandlingen. Vi kan avslå din begäran av väsentliga legitima skäl eller juridiska skäl.

Du har rätt att framföra klagomål till en tillsynsmyndighet.

9. Vem kan du kontakta?

Alla kontakter och förfrågningar som gäller denna integritetspolicy ska skickas till adressen som anges i punkt 1 eller till e-postadressen som anges i punkt 2.

10. Cookies

Mer information om cookies och deras användning i tjänsten finns i cookiepolicyn cookiepolicyn.