Asiakas haluaa yleensä tutustua terapeuttiin mahdollisimman hyvin ennen valinnan tekemistä. Täytä profiilin eri osa-alueet mahdollisimman kattavasti, mutta ytimekkäästi. Kerro lyhyesti koulutuksestasi ja työkokemuksestasi. Valitse myös mahdolliset erikoisalat tai menetelmät, joita käytät työssäsi. Muista lisätä yhteystietosi, jotta asiakkaat voivat helposti ottaa sinuun yhteyttä.
Profiilikuvaus on paikka, jossa voit antaa asiakkaille syvemmän käsityksen persoonallisuudestasi ja työtavoistasi. Kuvauksessa voit kertoa minkälaisia ihmisiä haluat auttaa ja mitä ongelmia olet erikoistunut käsittelemään. Voit lukea tarkempia ohjeita profiilikuvaukseen tämän artikkelin osioista “Kuvausteksti”.
Terapeutin profiilin voi kirjoittaa kolmella kielellä: suomeksi, englanniksi ja ruotsiksi. Suosittelemme kääntämään vapaiden tekstien kentät, jotta profiilisi palvelee eri kielisiä asiakkaita. Jos hallitset useampaa kieltä, on hyvä mainita tämä profiilissasi. Asiakkaat saattavat etsiä terapeuttia, joka pystyy kommunikoimaan heidän omalla äidinkielellä.
Profiiliin voi valita palveluitasi tai erityisosaamista kuvaavia avainsanoja. Jos olet esimerkiksi erikoistunut ahdistuksen hoitoon tai parisuhdekysymyksiin, mainitse nämä avainsanat profiilissasi. Avainsanat auttavat asiakkaita ymmärtämään, millaisten asioiden parissa olet työskennellyt ja saattavat antaa syyn valita juuri sinut asiakkaan terapeutiksi. Avainsanat voivat auttaa myös profiilisi menestymään paremmin Internet-hauissa.
Laadukas profiilikuva viimeistelee profiilisi. Löydät blogin osiosta “Profiilikuva” tarkemmat ohjeet kuvan valintaan liittyen. Profiilikuvan lisäksi voit lisätä muita kuvia esimerkiksi vastaanottotiloista, laitteista/välineistä tai työtilanteista.
Laadukas kuvausteksti on tärkeä osa henkilökohtaista brändäystä ja esiintymistä verkossa. Se tarjoaa mahdollisuuden esitellä itsesi, vahvuutesi ja ammattitaitosi potentiaalisille asiakkaille. Profiilikuvaus on usein ensimmäinen asia, jonka ihmiset lukevat tutustuessaan profiiliisi. Se luo sinusta asiakkaalle ensivaikutelman ja auttaa saamaan käsityksen siitä, kuka olet ja minkälaisia palveluita tarjoat.
Muista, että profiilikuvausta voi päivittää tarpeen mukaan. Pidä se informatiivisena, innostavana ja ammattimaisena, jotta se houkuttelee oikeanlaisia asiakkaita ja auttaa sinua erottumaan kilpailijoista.
Huolella valittu kuva tekee profiilistasi inhimillisen ja helposti lähestyttävän. Tutkimuksen mukaan lääkäreiden kohdalla kuvallisia profiileja katsotaan jopa kaksi kertaa useammin kuin kuvattomia. Laadukas kuva voi olla ratkaiseva tekijä miksi asiakas valitsee juuri sinut muiden vaihtoehtojen sijaan.
Valitse korkealaatuinen kuva, josta erotut selkeästi. Varmista, että kuva on hyvin valaistu ja tarkka. Huomioi, että kasvosi näkyvät selkeästi kuvassa. Hyvän valaistuksen voi saada ottamalla kuvan ikkunan edessä keskipäivän aikaan. Luonnonvalo toimii yleensä paremmin kuin keinotekoinen valaistus, mutta vältä kuvassa suoraa auringonvaloa. Valitse kuvaan selkeä ja rauhallinen tausta. Suosittelemme välttämään värikkäiden tai sotkuisten tautojen käytön, sillä niissä asiakkaan huomio kiinnittyy pois sinusta.
Valitse kuva, joka edustaa ammattimaista tyyliä ja soveltuu alallesi tai tavoittelemaasi yleisöön. Mieti ennen kuvausta millaista tyyliä haluat viestiä asiakkaillesi. Kuvassa ilmeellä on iso rooli, sillä se välittää viestin persoonallisuudestasi ja asenteestasi. Valitse kuva, jossa hymyilet luonnollisesti.
Varmista, että profiilikuva on ajan tasalla ja vastaa nykyistä ulkonäköäsi. Vanhentunut tai epätarkka kuva voi herättää asiakkaissa epävarmuutta tai vähentää luotettavuutta.
Jotta saisit profiiliisi enemmän liikennettä, on tärkeää tehdä profiilin löytämisestä mahdollisimman helppoa oikeille asiakkaille. Tämän voi tehdä paljon helpommaksi tallentamalla lyhyt esittelyvideo. Näyttämällä mahdollisille asiakkaille persoonallisuutesi, miten työskentelet ja työympäristösi voi olla ratkaiseva tekijä siinä, varaavatko he ajan kanssasi vai jonkun toisen kanssa. Nämä videot ovat saatavilla profiilissasi ja hakutuloksissa.
Videon tallentaminen on erittäin yksinkertaista! Ota vain puhelimesi, vaihda etukameraan ja tallenna lyhyt (enintään 60 sekuntia) video itsestäsi ja käytännöistäsi. Varmista, että tallennat videon pystysuunnassa!
Videoiden lataaminen on helppoa. Mene profiiliisi ja klikkaa "Hallinnoi videoita" -painiketta. Täällä voit valita ladattavan tiedoston. Kun lataus on valmis, olet valmis! Jos haluat piilottaa tämän videon julkisesta profiilistasti poistamatta sitä, voit asettaa sen julkaisemattomaksi. Silloin vain sinä voit nähdä sen.
Hakukoneoptimointi (SEO, Search Engine Optimization) on prosessi, jossa pyritään parantamaan verkkosivuston näkyvyyttä hakukoneiden hakutuloksissa. Tavoitteena on optimoida sivusto siten, että se vastaa paremmin käyttäjien hakukyselyjä ja hakukoneiden algoritmeja.
Hakukoneoptimointiin kuuluu erilaisia strategioita ja tekniikoita, kuten avainsanojen tutkimista ja käyttöä, sisällön optimointia, sivuston teknisen rakenteen parantamista, linkityksiä ja linkkien hankintaa sekä käyttäjäystävällisyyden parantamista.
Yksi tapa parantaa näkyvyyttä on hyödyntää linkityksiä seuraavilla tavoilla:
Saadaksesi paremman hakukonenäkyvyyden, on tärkeää, että muilta verkkosivustoilta linkitetään sivustollesi. Ulkoiset linkit toimivat vahvana signaalina hakukoneille, että sivusto on luotettava ja hyödyllinen. Hakukoneet pitävät tällaisia linkkejä suosituksina ja voivat parantaa sivusi näkyvyyttä hakutuloksissa. Lisää kotisivuillesi linkki Nordhealth.fi -profiiliin sen näkyvyyden maksimoimiseksi.
Hyödynnä sosiaalisen median alustoja linkittääksesi sivustollesi. Jaa sisältöäsi sosiaalisessa mediassa ja sisällytä siihen linkki Nordhealth.fi profiiliin sivustollesi. Tämä voi johtaa lisääntyneisiin jakoihin, kommentteihin ja linkityksiin, mitkä edistää näkyvyyttä hakukoneissa. Hakukoneet indeksoivat myös sosiaalisen median sisältöä, ja jaetut linkit voivat auttaa sisältösi parempaa näkyvyyttä hakutuloksissa.